Tuesday, 6 March 2012

Pesan Abah

Assalamualaikum

Tepat jam 6.30 petang aku selamat sampai rumah abang aku di Manjung. Nak dijadikan cerita, abah aku kerja pagi tadi so aku tak sempat nak mesra2 sangat dengan abah. Jadi abah aku pun kol, antara pesanan abah :
        1. Suruh abang bawak keta slow2 je, utamakan keselamatan.
        2. Abah bagitahu "jange nok gewe2, ingat pese abah, malu sikit ko abah".
        3. Belajar sungguh2 jangan nak pkir benda bukan2.
        4. Jaga dirI.  
Antara pesanan2 tu yang paling abah aku tekankan mase cakap tu yang no 2. Okey abah, anakmu mnurut perintah. Orang tak pikir semua2 tu. Kalau abah nak tau orang mane pndai cinta cintun ni. Orang percaye satu hari nanti mesti ade jugak pemimpin yang dapat membimbing orang bukan hanya mengejar kebahagiaan dunia malahan akhirat. Orang impikan suami yang soleh abah. Kalau abah nak tolong carikan pon tak pe. Sebab orang percaya pilihan orang tua lebih baik daripada pilihan sendiri. Tapi sebelum tu orang nak abah ma beri peluang dulu untuk orang cuba mencari jodoh sendiri. Andai kata pilihan orang tidak sebaik pilihan abah ma, orang terima. Orang sentiasa berpegang pada ayat ni "jodoh pertemuan di tangan Allah S.W.T.